تسريب رضا عبد العال يثير الأهلاوية : بطل عبد يا رضا مين بيلعب في بورسعيد ؟

0 87

اثار التسريب الصوتي الذي انتشر على مواقع التواصل الاجتماعي لرضا عبدالعال ردود فعل شديدة الغضب لدى الأهلاوية .

 

كان رضا قد أتهم جماهير الأهلي التي تعرضت للاعتداء من بعض جماهير الاسماعيلي على طريق ستاد برج العرب بأنهم اكيد السبب وأنهم هم من آثاروا الاسمعلاوية و دفعوهم لضرب الأتوبيس بالحجارة وتحطيم زجاجة وإصابة البعض .

 

 

و كان التسريب الصوتي لرضا قد طالب الأهلي بالانسحاب من الدوري طالما أنه لا يلعب في الإسماعيلية وبورسعيد وقال :متقرفوناش ..مش عايزين تلعبوا في الاسماعيليه وفي بورسعيد انسحبوا من الدوري .

 

 

انفعل عدد كبير من رواد مواقع التواصل على رضا عبد العال وهناك من تناوله بالتطاول والسباب وهناك من قال بطل هبد يا رضا انت بتقول اي كلام ..الأهلي مش بيلعب في الاسماعيليه بقرار منه دي جهات الأمن ومين من فرق الدوري بيلعب في بورسعيد ..هو انت بتحرض على الأهلي ليه .

 

و خرجت ردود الفعل غاضبة من بعض رواد مواقع التواصل على رضا لانه انحاز لمن حطموا زجاج الأتوبيس ..وقال أحمد الاهلاوي في تعليقة على التسريب على تويتر : رضا عايز يركب الموجه على حساب دم الناس ..احنا كان ممكن نشوف ناس بتموت لو الأتوبيس وقف ومجريش ..ورضا عبد العال عايز الأهلي بروح يلعب في الإسماعيلية علشان نشوف دم تاني هو الأمن اللي عارف المكان اللي تتلعب فيه المباراة .

 

ورد اخر : ”  قولنا يا عم رضا أي فريق بيلعب في بورسعيد من فرق الدوري هو انت مش عارف ان كل الأندية بتلعب مع المصري خارج أرضه ده حتى ستاد بورسعيد اتهد ..بطل هبد وتحريض علشان تركب الترند”

 

أما رد الأهلي الرسمي على ما جاء على لسان رضا فلم يظهر بعد وينتظر الأهلي اتخاذ إجراءات ضد واقعة الاعتداء على أتوبيس الجماهير التي كانت متوجهة. لمؤازرة الفريق في ستاد برج العرب في مباراته مع الإسماعيلي .

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق